ІНТЕРНЕТ ТА ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ФУНКЦІЇ ТА МЕТОДИ ВИКОРИСТАННЯ

Годунок Ксенія О.

студентка 2-го курсу соціально-правового факультету
Національного університету «Одеська юридична академія»

В даний час підготовка фахівців будь-якої галузі неможливе без використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на базі Інтернет. Інтернет – всесвітня мережа комп’ютерних систем, з’єднаних між собою через спеціальні комунікативні мережеві протоколи. Це більш як 2,5 мільярдів гіпертекстових сторінок розміщених  в 150 країнах світу.

Мережа Інтернет  за багато років свого існування привнесла в життя людей багато позитивного, і передусім – забезпечила вільний доступ до різної інформації, в якій би частині земної кулі людина не знаходилась. Розвиток та використання соціальних мереж на базі Інтернет значно покращує можливість спілкування між користувачами, відкриває доступ до безлічі наукових, навчальних та популярних джерел. Однак, не вважаючи не те, що в мережі Інтернет є багато дійсно корисної інформації, але трапляється, що в мережі розміщують багато шкідливої інформації до якої необхідно обмежувати доступ. Шкідливість інформації встановлює суспільство, держава та користувачі, які працюють в Інтернеті. Так, звичайно, держава намагається обмежити поширення інформації про насильство, заклики до расової та національної ненависті, до повалення державного ладу [1, С. 74–70].

Оскільки, мережа Інтернет не має географічних кордонів, то виникає головна проблема – практична неможливість обмежити доступ до сайтів, зміст яких може зашкодити користувачу.

Але не зважаючи на існуючи проблеми, мережа Інтернет надає багато корисного, а саме: забезпечує зв’язок між комп’ютерами та людьми на великій відстані; надає доступ до програмного забезпечення та документів, які можуть бути безкоштовними або із різними формами оплати; організує доступ до бібліотечних каталогів і літератури, баз даних для навчання та тестування, електронних книг, що вільно розповсюджуються, а останнім часом і віртуальні сховища для інформації користувачів через так звані, хмарні технології.

Хмарні технології – це сервіс, який має на увазі віддалене використання засобів обробки і зберігання даних. За допомогою «хмарних» сервісів можна отримати доступ до інформаційних ресурсів будь-якого рівня і будь-якої потужності, використовуючи тільки підключення до Інтернету і веб-браузер. Вони дозволяють зберігати, редагувати, ділитися файлами і документами, надавати спільний доступ до інформації.

Даною технологією зацікавлені такі комп'ютерні компанії гіганти як: Google та Microsoft. Користувачі, що мають обліковий запис на цих серверах, отримують можливість використовувати різні додатки, не завантажуючи їх на свої комп’ютери. Можна створити та редагувати текстові документи, відео та графічні файли, презентації тощо.  Всі дані зберігаються на хмарному сервері, а робота з файлами здійснюються через веб-браузер. Доступ до всіх даних користувачів здійснюється з будь-якого місця, де є доступ до Інтернету [2].

Сьогодні важко уявити собі процес навчання без використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. І перш за все мова йде про застосування в навчальному процесі хмарних сервісів. В процесі підготовки майбутніх фахівців основними методами використання хмарних сервісів є:

  1. Забезпечення синхронізації файлів. Користувачі сервісу отримують доступ до файлів з різних пристроїв (комп’ютера, смартфона, планшету) та зміни у файлах автоматично зберігаються.
  2. Здійснення резервного копіювання. У хмарних сервісах є можливість зберігання резервних копій документів та файлів, щоб запобігти втраті важливої інформації.
  3. Спільний доступ до файлів. Хмарні сервіси надають можливість одночасного доступу та редагування файлів для декількох користувачів.

 Отже, основними перевагами використання хмарних технологій в навчальному процесі є: економія засобів на придбання програмного забезпечення; зниження потреби в спеціалізованих приміщення; виконання багатьох видів навчальної роботи, контролю і оцінки он-лайн; економія дискового простору.

Хмарні технології надають можливість отримати доступ до необхідної інформації за допомогою звичайного браузера без встановлення додаткового програмного забезпечення. В більшості, хмарні сервіси надають користувачам безкоштовне розміщення інформації.

Значну роль в розвитку хмарних технологій зіграли технології віртуалізації, зокрема програмне забезпечення, що дозволяє створювати віртуальну інфраструктуру. Для звичайних користувачів, які просто не хочуть засмічувати комп`ютер зайвою інформацією, існують безкоштовні хмарні сервери, яких буде цілком достатньо.

Хмарні технології повільно, але упевнено захоплюють інформаційний простір та спрощують роботу з документами у дорозі, відрядженні, дома і на роботі. Адже доступ до них можливий з будь якої точки світу,  де є доступ до мережі Інтернет. Також на основі хмарних технологій вже існують операційні системи і хто знає де буде закінчення їх розвитку. Впровадження хмарних технологій різного виду сьогодні активно відбувається в багатьох сферах життя [3, С. 95-96].

Використання цих технологій пов’язане не лише з величезним зменшенням витрат на придбання носіїв інформації, але і зі значущими споживацькими ризиками (передусім – ризики зберігання та передачі даних). Для роботи з ними потрібні будуть такі компоненти: Інтернет, комп’ютер, смартфон або планшет, браузер та компанія, яка надає послуги хмарних технологій та навички в роботі з Інтернет.

Отже, за допомогою хмарних технологій можна виконувати велику кількість базових операцій. Тим не менш, майже кожен з цих сервісів пропонує встановити спеціалізований клієнт для вашої системи, що прискорить роботу із хмарою. А за допомогою Інтернету також можна здійснювати прийом і передачу інформації. Його можна представити як одне велике віртуальне поле інформації, яка чудово структуроване та оснащена системою пошуку.

Список використаної літератури:

  1. Ананьин В. Интернет как инструмент корпоративного управления [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.xserver.ru/computer/nets/razn/163/.
  2. Дзямулич Н. Використання хмарних сервісів – новий етап у розвитку освітніх інформаційно-комунікаційних технологій / Н. Дзямулич // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2014. – № 10 (Ч. 1). – С. 120–124.
  3. Информационные технологии управления: Учебное пособие для вузов / Под ред. проф. Г. А. Титаренко. – 2-е изд., доп. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2007. –439 с.
Вы здесь: Home Доклады конференции Список докладов V конференции (2017 г.) Годунок К. О. ІНТЕРНЕТ ТА ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ФУНКЦІЇ ТА МЕТОДИ ВИКОРИСТАННЯ